Blogeru un influenceru asociācija, kas apvienos nozares profesionāļus, kā arī emuāristus iesācējus, kuru darbība atbilst augstiem kvalitātes standartiem un profesionālās ētikas normām, ir pievienojusies pretkrāpšanas kustībai #Atkrāpies. „Asociācijas uzdevums ir sakārtot šo jomu,” paziņoja tās dibinātāja Maija Armaņeva. „Mēs esam pret visu veidu krāpšanu — nopirktiem sekotājiem, līgumu neslēgšanu un nespēju izrakstīt rēķinu, kā arī citām neprofesionālas darbības izpausmēm. Krāpšana ir nepieņemama ne tikai no ētikas viedokļa, bet arī objektīvu iemeslu dēļ, piemēram, saskaņā ar Instagram algoritmiem nopirkti sekotāji neļauj īstiem cilvēkiem ieraudzīt publikāciju, kas viņus varētu interesēt. Ir svarīgi to izskaidrot jaunajiem emuāristiem, kas vēl daudzko nezina.”

Blogeru un influenceru asociācijas dibinātāja norāda, ka organizācijas mērķi un uzdevumi pilnīgi atbilst idejai, ko pauž plaši pazīstamā kampaņa #Atkrāpies, kas ir augstu novērtēta daudzos starptautiskos, tostarp pasaules līmeņa, konkursos. „Mums ir liels gods pievienoties citiem šīs kustības dalībniekiem, piemēram, Finanšu ministrijai, Valsts ieņēmumu dienestam un citām valsts institūcijām, kā arī ievērojamiem privātuzņēmumiem, piemēram, „Rīga Plaza”, „Fazer Bakery Baltic”, „Draugiem Group”, „ELVI Latvija”, „Narvesen Baltija” un daudziem citiem. Pētījumi liecina, ka pēdējo triju gadu laikā 57 % Latvijas iedzīvotāju ir saskārušies ar kāda veida krāpšanu, piemēram, kontrabandu, viltojumu, honorāriem aploksnēs un tamlīdzīgi. Ikvienam ar to ir jācīnās savu iespēju robežās.”

Krāpšana ļoti izkropļo ietekmētāju tirgu. „Dažkārt uzņēmumi sadarbojas ar emuāristiem, kam ir aptuveni 70 % nopirktu sekotāju — robotu. To var izskaidrot tikai tādējādi, ka zīmoli nav līdz galam izpētījuši šī tirgus nianses un tā emuārista produktivitātes koeficientu, ar kuru sadarbojas,” stāsta M. Armaņeva. Aģentūras A. W. Olsen & Partners komunikācijas speciāliste Marija Vorkule piebilst: „Ja zīmols izvēlas ietekmētāju, pamatojoties uz viņa sekotāju skaitu un neiedziļinoties auditorijas analīzē, tas var dot priekšroku personai, kam ir daudz nopirktu robotu. Tādējādi tā ir vējā izmesta nauda, jo reklāma tiks parādīta nevis īstiem cilvēkiem, bet robotiem. Turklāt ar to ir nopelnījis blēdis, nevis godīgs emuārists, kam īstu sekotāju ir pat vairāk nekā blēdīgajam ietekmētājam. Ar to ir jācīnās, lai tirgus tiktu atbrīvots no viltus ietekmētājiem un negodprātīgiem emuāristiem.”

Blogeru un influenceru asociācijas dibinātāja sacīja, ka pirmām kārtām ir svarīgi informēt un izskaidrot ietekmētājiem un emuāristiem, kā ir jāstrādā, tomēr asociācijā netiks pieņemti biedri, kas neievēro profesionālās ētikas normas un negarantē augstu sava darba kvalitāti: „Dalība asociācijā tāpat kā zīmols #Atkrāpies nozīmē kvalitāti un profesionalitāti.”